Returer & Återbetalningar

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte inom 30 dagar efter mottagandet.

För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som när du fick den. Den måste även vara i originalförpackningen.

Returer

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara.
Vi informerar dig också om returen godkänns eller avslås. Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kreditering görs automatiskt till ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du ännu inte har fått din återbetalning:

  • Kontrollera ditt bankkonto igen.

  • Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag – det kan ta lite tid innan återbetalningen registreras.

  • Kontakta din bank – det är ofta viss handläggningstid innan en återbetalning syns.

Om du gjort allt detta och fortfarande inte fått återbetalningen, vänligen kontakta oss via chatten eller på info@skicomfort.se.

Byten

Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade.
Om du behöver byta till samma vara, skicka ett e-postmeddelande via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig vidare.

Returfrakt

Kontakta oss på info@skicomfort.se för att skapa en retur.
Vi skickar därefter instruktioner via e-post om vart du ska skicka din vara.